2020 S-WORKS VENGE

  • Het Rider-First Engineered™, FACT 11r frame zorgt er niet alleen voor dat de Venge de meest aerodynamische racefiets is die we ooit hebben gemaakt, maar is ook lichtgewicht en extreem stijf op de juiste plaatsen. Elke vorm is gebaseerd op talloze testuren in onze Win Tunnel, CFD, 3D-geprinte prototypes en feedback van rijders. Tel alles bij elkaar op, en je hebt de snelste racefiets die we ooit hebben gemaakt.
  • De Shimano Dura-Ae Di2 groepset levert uitmuntende schakelprestaties, perfect te doseren remvermogen en zorgt ervoor dat het totaalgewicht van de Venge zo laag mogelijk blijft.
  • De Roval CLX 64 Disc wielen zijn niet alleen de snelste wielen de we ooit hebben getest, maar ze presteren ook uitstekend bij zijwind, waardoor ze onder alle omstandigheden uitblinken.

Belangrijkste eigenschappen

  • We zijn niet tevreden met een tweede plaats. Waarom denk je dat we onze eigen Win Tunnel hebben en de woorden "Aero is everything" bijna heilig zijn voor ons? We leven en ademen aero, omdat we weten dat aerodynamische optimalisatie de beste manier is om jou sneller te maken. En deze filosofie is nog nooit zo belangrijk geweest als met de nieuwe Venge. Met acht seconden snelheidswinst ten opzichte van de ViAS, is het niet alleen de meest aerodynamische fiets, maar ook 460 gram lichter. Dit is de nieuwe vorm van snelheid.
  • Verrassend genoeg begon onze zoektocht naar de perfecte buisvormen niet in de Win-tunnel. Het begon met een nieuwe technologie, de FreeFoil Shape Library. Onze ingenieurs schreven een optimalisatie-algoritme en maakten gebruik van een supercomputer (ja, we gebruikten een echte supercomputer) om nieuwe aerodynamische vormen te maken met verschillende gewichten, oppervlaktegebieden en structurele doelen. Gewapend met deze database van vormen, allemaal met verschillende eigenschappen, hebben we ze op verschillende manieren kunnen combineren om uiteindelijk de snelste setup in de Win Tunnel te bepalen.
  • Vergeleken met de snelste aerodynamische racefiets tot nu toe (de Venge ViAS), is de nieuwe Venge acht seconden sneller over 40 km. Het houdt echter niet op in de windtunnel: Ook in de praktijk, bij alle verschillende windomstandigheden, is de nieuwe Venge sneller.
  • En hoewel het cool is dat de nieuwe Venge aerodynamischer is dan ooit, zijn er nog andere factoren die de snelheid beïnvloeden. Het vinden van de perfecte combinatie van gewicht en aerodynamica speelt een cruciale rol in de algehele prestaties van een fiets. Een fiets die puur op aerodynamica is gericht, rijdt geweldig op het vlakke, maar zal op de beklimmingen en tijdens snelle acceleraties minder goed presteren. Een fiets die echter heel licht is, zal op alles behalve de steilste hellingen tekortschieten. Daarom hebben we de Venge niet alleen meer aero gemaakt dan de ViAS, maar we hebben we de module ook 460 gram lichter weten te maken. Dit betekent dat we 240 gram in het frame hebben bespaard, 25 gram in de vork, 107 gram in de cockpit, 25 gram in de zadelpen en 63 gram in kleine onderdelen. Welk parcours je ook voor de wielen krijgt, de Venge is de snelste optie.
  • Veel van deze gewichtsbesparing komt voort uit onze Rider-First Engineered™ aanpak. We hebben veel van de lessen uit de ontwikkeling van de nieuwe Tarmac geïmplementeerd, zoals verschillende lay-outschema's en materialen. Dit resulteerde in een Venge die niet alleen lichter is, maar ook een hogere stijfheids-tot-gewichtverhouding en 40% meer comfort levert dan de ViAS - ongeacht de framemaat. En hoewel je deze veranderingen niet altijd kunt zien, hoeft je eigenlijk maar één rit te maken om de snelle acceleraties en het extra comfort te ervaren.
  • Verder herbergt de Venge een aantal opwindende nieuwe functies. De nieuwe cockpit, ontwikkeld in samenwerking met onze World Tour-teams, heeft een stuurpen die stijver is dan welke andere stuurpen dan ook. Het nieuwe Aerofly stuur is sneller, lichter, stijver dan ooit en het getextureerd patroon op de bovenzijde zorgt voor extra grip en controle. We hebben ook aan voldoende ruimte voor de banden gedacht - je kunt zonder problemen 32mm brede banden monteren. Ten slotte hebben we de Shimano A-Junction in de zadelpen verwerkt, waardoor het opladen van de accu of het afstellen van de versnellingen gemakkelijker is dan ooit.
<div class="line clearfix even"> <div class="l">FRAME</div> <div class="r">S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered&trade;, Win Tunnel Engineered, internal electric only cable routing, OSBB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">VORK</div> <div class="r">S-Works FACT 11r carbon, 100x12mm thru-axle, flat-mount disc</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">VOORWIEL</div> <div class="r">Roval CLX 64 Disc rim, Roval AFD1, Center Lock&trade;, CeramicSpeed bearings, 21h</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">ACHTERWIEL</div> <div class="r">Roval CLX 64 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 64mm depth, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">BINNENBAND</div> <div class="r">Presta, 80mm valve</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">VOORBAND</div> <div class="r">Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">ACHTERBAND</div> <div class="r">Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">CRANKSTEL</div> <div class="r">S-Works Power Cranks, dual-sided power measurement, +/- 1.5% accuracy</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">TANDWIELEN</div> <div class="r">52/36T</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">TRAPAS</div> <div class="r">OSBB, CeramicSpeed bearings</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">SCHAKELHENDELS</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace Di2 Disc R9170</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">VOORDERAILLEUR</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace Di2 R9150, braze-on</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">ACHTERDERAILLEUR</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace Di2 R9150, 11-speed</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">CASSETTE</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed, 11-28t</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">KETTING</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace, 11-speed</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">VOORREM</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">ACHTERREM</div> <div class="r">Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">STUUR</div> <div class="r">S-Works Aerofly II, 80mm reach x 130mm drop</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">STUURLINT</div> <div class="r">S-Wrap Roubaix bar tape</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">STUURPEN</div> <div class="r">2019 Venge integrated stem, 6-degree</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">ZADEL</div> <div class="r">S-Works Power, 143mm, carbon rails, carbon base, synthetic leather</div> </div> <div class="line clearfix "> <div class="l">ZADELPEN</div> <div class="r">2019 S-Works Venge aero seatpost, FACT carbon, Di2-compatible</div> </div> <div class="line clearfix even"> <div class="l">ZADELPENKLEM</div> <div class="r">Venge integrated two-piece wedge</div> </div>
<table> <tbody> <tr class="even first"> <td>Maat</td> <th>49</th><th>52</th><th>54</th><th>56</th><th>58</th><th>61</th></tr> <tr> <td>BB Drop</td> <td>74mm</td> <td>74mm</td> <td>72mm</td> <td>72mm</td> <td>72mm</td> <td>72mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>BB Height</td> <td>266mm</td> <td>266mm</td> <td>268mm</td> <td>268mm</td> <td>268mm</td> <td>268mm</td> </tr> <tr> <td>Bike Standover Height</td> <td>736mm</td> <td>756mm</td> <td>773mm</td> <td>795mm</td> <td>817mm</td> <td>841mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Chainstay Length</td> <td>410mm</td> <td>410mm</td> <td>410mm</td> <td>410mm</td> <td>410mm</td> <td>410mm</td> </tr> <tr> <td>Fork Length, Full</td> <td>363mm</td> <td>363mm</td> <td>363mm</td> <td>363mm</td> <td>363mm</td> <td>363mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Fork Rake/Offset</td> <td>47mm</td> <td>47mm</td> <td>44mm</td> <td>44mm</td> <td>44mm</td> <td>44mm</td> </tr> <tr> <td>Front Center</td> <td>574mm</td> <td>577mm</td> <td>579mm</td> <td>591mm</td> <td>606mm</td> <td>613mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Head Tube Angle</td> <td>71.75&deg;</td> <td>72.5&deg;</td> <td>73&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>74&deg;</td> </tr> <tr> <td>Head Tube Length</td> <td>104mm</td> <td>115mm</td> <td>133mm</td> <td>153mm</td> <td>180mm</td> <td>200mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Reach</td> <td>378mm</td> <td>383mm</td> <td>387mm</td> <td>398mm</td> <td>405mm</td> <td>411mm</td> </tr> <tr> <td>Seat Tube Angle</td> <td>75.5&deg;</td> <td>74&deg;</td> <td>74&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>73&deg;</td> </tr> <tr class="even"> <td>Seat Tube Length</td> <td>455mm</td> <td>480mm</td> <td>495mm</td> <td>518mm</td> <td>537mm</td> <td>567mm</td> </tr> <tr> <td>Stack</td> <td>504mm</td> <td>517mm</td> <td>534mm</td> <td>555mm</td> <td>581mm</td> <td>602mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Top Tube Length, Horizontal</td> <td>508mm</td> <td>531mm</td> <td>540mm</td> <td>562mm</td> <td>577mm</td> <td>595mm</td> </tr> <tr> <td>Trail</td> <td>63mm</td> <td>58mm</td> <td>58mm</td> <td>55mm</td> <td>55mm</td> <td>52mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Wheelbase</td> <td>972mm</td> <td>975mm</td> <td>978mm</td> <td>991mm</td> <td>1005mm</td> <td>1012mm</td> </tr> </tbody> </table>

Blijf op de hoogte van onze promoties