2019 VENGE EXPERT DISC

Venge

Als je de snelste fiets ter wereld wilt bouwen, is het niet genoeg om wat buisvormen te veranderen en te vertrouwen op bestaande technologieën. De Venge is het resultaat van jaren ontwikkeling en ontelbare testuren in onze Win Tunnel. Alle individuele onderdelen zijn ontwikkeld om perfect samen te werken jouw een zo groot mogelijk aerodynamisch voordeel te bieden. Dit betekent dat het frame, de zadelpen, remmen en het Aerofly stuur maken elkaar nog sneller maken.

Belangrijkste eigenschappen

  • We hebben de compleet vernieuwde Venge ViAS Disc met één doel voor ogen ontwikkeld - de snelste racefiets ter wereld bouwen. Het ontwerp van deze fiets begon met het bouwen van onze eigen Win Tunnel. Met meer dan 1000 uur testen achter de rug, zijn we er zeker van dat we ons doel hebben bereikt. Als één van onze snelste fietsen ooit is de Venge voorzien van een S-Works FACT 11r carbon frame. Het frameset is Rider-First Engineered™, om zo over de gehele maatserie consistente prestaties te leveren. Deze disc uitvoering schudt de wielerwereld opnieuw op door superieure remprestaties te bieden zonder afbreuk te doen aan het aerodynamische profiel. Qua afmontage hebben we gekozen voor de ongenaakbare Shimano Ultegra 11-speed groepset en uitstekend presterende DT Swiss R460 Disc wielset. Als het aankomt op een sprint richting de finish, gaat er niets boven de Venge.
FRAME
FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal cable routing, 12x142mm thru-axle, carbon OSBB, flat disc mount
FORK
S-Works FACT 11r carbon, full monocoque
FRONT WHEEL
Roval SLX 24 Disc, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
REAR WHEEL
Roval SLX 24 Disc, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
INNER TUBES
700x20/28mm, 48mm Presta valve
FRONT TIRE
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
REAR TIRE
S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
CRANKSET
Shimano Ultegra R8000
CHAINRINGS
52/36T
BOTTOM BRACKET
Praxis BB30 w/ Shimano conversion adaptor
SHIFT LEVERS
Shimano Ultegra Disc 8020
FRONT DERAILLEUR
Shimano Ultegra 8000, braze-on
REAR DERAILLEUR
Shimano Ultegra 8000, 11-speed
CASSETTE
Shimano Ultegra 8000,11-speed, 11-30t
CHAIN
Shimano Ultegra, 11-speed
FRONT BRAKE
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
REAR BRAKE
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
HANDLEBARS
S-Works Aerofly
TAPE
S-Wrap w/ Sticky gel
STEM
Specialized Pro SL, alloy, 4-bolt
SADDLE
Power Expert, 143mm, nylon base, synthetic leather, hollow titanium rails
SEATPOST
Specialized Venge Aero seatpost, FACT carbon
SEAT BINDER
Specialized Venge assembly
Size 46.049.052.054.056.058.061.0
B-B Drop 73mm 71.5mm 71.5mm 69mm 69mm 68mm 67.5mm
B-B Height 267mm 270mm 270mm 272.5mm 272.5mm 274mm 274mm
Bike Stand-Over Height 692mm 730mm 755mm 775mm 795mm 826mm 850mm
Chain-Stay Length 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm 410mm
Fork Length (full) 358mm 358mm 358mm 358mm 358mm 358mm 358mm
Fork Rake/Offset 44mm 44mm 44mm 44mm 44mm 44mm 44mm
Front-Center 575mm 575mm 575mm 581mm 592mm 606mm 613mm
Head-Tube Angle 70° 72.25° 73° 73° 73.5° 73.5° 74°
Head-Tube Length 100mm 110mm 130mm 150mm 170mm 200mm 220mm
Reach 377mm 386mm 385mm 386mm 395mm 401mm 408mm
Seat-Tube Angle 75° 75.5° 74° 73.5° 73.25° 73° 72.5°
Seat-Tube Length 425mm 441mm 461mm 481mm 501mm 524mm 554mm
Stack 489mm 505mm 526mm 543mm 564mm 591mm 612mm
Top-Tube Length (horizontal) 511mm 518mm 536mm 547mm 565mm 581mm 600mm
Trail 73mm 63mm 58mm 58mm 55mm 55mm 52mm
Wheelbase 974mm 974mm 974mm 981mm 992mm 1006mm 1014mm
  • FACT IS CARBON FRAME

    Hoogwaardig carbon aeroframe waarvoor we onze meest geavanceerde carbontechnologie gebruiken. Alle buizen en buiseinden zijn geoptimaliseerd in functie van een maximale stijfheid en een minimaal gewicht, waarbij het aerodynamische voordeel behouden blijft. De balhoofdbuis is bijvoorbeeld bij de vorkkroon extra breed, in het midden smal en loopt dan taps naar een gevleugelde vorm toe, wat gewicht spaart en de aerodynamica ten goede komt. Om de zwaarst belaste delen van de hoofddriehoek van het frame extra te verstevigen voegen we op strategisch gekozen plaatsen extra lagen high modulus carbon toe.

  • GEPATENTEERDE, GEBOGEN AIRFOIL X-SECTION SEATSTAYS

    Gebogen asymmetrische staande achtervork van FACT carbon. Om de aerodynamische prestaties van de staande achtervork bij zijwind te verbeteren zonder dat de stijfheid of de aerodynamische prestaties bij frontale wind daaronder lijden. De poten van de staande achtervork hebben de vorm van vliegtuigvleugels en zijn asymmetrisch, met een vlak buitenoppervlak en een glad, rond binnenoppervlak om de zijwind af te zwakken vooraleer hij het wiel raakt. Aangezien fietsers veel met zijwind te maken hebben (gemiddeld ongeveer 15% van de tijd), hebben we de staande achtervork licht gewelfd. Daardoor komt de wind direct op de eerste rechte welving van de buis terecht waarna de wind op een vloeiende manier wordt weggeleid.

  • TAPS TOELOPENDE BALHOOFDBUIS/ VORKPIJP

    Doordacht ontworpen balhoofdbuis/vorkpijp die bovenaan 1-1/8” en onderaan 1-3/8” meet. Met een geïntegreerde aero spacer. Vergroot de sterkte en de stijfheid voor een betere stuurprecisie terwijl de luchtstroom van de balhoofdbuis naar de bovenbuis optimaal is. De wijdere basis creëert een natuurlijkere en stijvere verbinding tussen frame en vork. De vloeiende vormen komen de sterkte en stijfheid van de balhoofdpartij ten goede omdat carbon op zijn best is in vloeiende creaties. De afdekkap van het bovenste balhoofdlager gaat naadloos over in de bovenbuis en draait aerodynamisch mee met de vorkpijp bij het sturen.

  • FACT CARBON 3:1 AIRFOIL VORK

    UCI-goedgekeurde aero carbon vork van de vierde generatie met 3:1 buisverhoudingen en recht profiel. Om de stijfheid ten opzichte van traditioneel gevormde aero vorken te vergroten en toch licht te blijven. Koppelt de rij- en stuureigenschappen van een gewone racevork aan grote aerodynamische voordelen. Onze 3:1 X-Section vorkpoten liggen met een smal vlak in de wind en lopen in functie van een maximale laterale stijfheid recht naar beneden van vorkkroon tot uitvaleinden. In de poten en de uitvaleinden gebruiken we een extreem lichte carbon layup, in de uitvalpadden lijmen we stalen verstevigingsstrips om de duurzaamheid van de vork te waarborgen als er vaak een wiel in en/of uit de vork wordt gehaald.HOE Onze 3:1 X-Section vorkpoten liggen met een smal vlak in de wind en lopen recht naar beneden van kroon tot uitvaleinden, voor een optimale laterale stijfheid. Een extreem lichte carbon layup wordt gebruikt in de poten en in de uitvaleinden. In de uitvalpadden worden stalen verstevigings strips gelijmd om de duurzaamheid van de vork te waarborgen als er vaak een wiel in en/of uit de vork wordt gehaald.

  • INTERNE KABELGELEIDING

    Compleet interne rem- en versnellingskabelgeleiding op alle frames. Compatibel met alle mechanische en elektronische componenten. Behoudt de nette lijnen van het frame voor de best mogelijke aerodynamische prestaties terwijl vuil en water geen kans krijgen om de rem- en schakelprestaties aan te tasten. De kabels lopen vanaf het stuur door het frame en komen naar buiten via de bovenbuis, het bottom bracket en de liggende achtervork.

Blijf op de hoogte van onze promoties