2019 VENGE ELITE

De Venge Elite is gemaakt voor snelheid. Met de aerodynamische voordelen van het windtunnel-geoptimaliseerde frameset en de betrouwbare prestaties van de Shimano 105 aandrijving, is de Venge Elite de perfecte eerste stap in de wereld van aerodynamische racefietsen.

Belangrijkste eigenschappen

  • Het FACT 10r carbon frame biedt de optimale verhoudingtussen lichtgewicht, stijfheid en responsiviteit. Met aerodynamische buisvormen, een compact race ontwerp en tapered balhoofdbuis is het frame geoptimaliseerd voor aerodynamische prestaties.
  • De full monocoque FACT carbon voorvork is geoptimaliseerd in de winddtunnel en levert de uitstekende stijfheid en messcherpe stuureigenschappen die je verwacht bij sprints uit het zadel.
  • De duurzame Fulcurm S5 wielset biedt onder alle omstandigheden bet
Maat 495254565861
Seat-Tube Length, B-B Center to Top 467mm 487mm 507mm 527mm 547mm 577mm
Top-Tube Length, Horizontal 518mm 537mm 548mm 565mm 582mm 600mm
B-B Drop 71.5mm 71.5mm 69mm 69mm 67.5mm 67.5mm
Chain-Stay Length 405mm 405mm 405mm 405mm 407mm 410mm
Seat-Tube Angle 75.5° 74° 73.5° 73.25° 73° 72.5°
Head-Tube Angle 72.25° 73° 73° 73.5° 73.5° 74°
Fork Rake 45mm 45mm 45mm 43mm 43mm 43mm
Trail 62mm 57mm 57mm 56mm 56mm 53mm
Front-Center 576mm 576mm 583mm 590mm 605mm 612mm
Wheelbase 970mm 970mm 978mm 986mm 1003mm 1013mm
Stand-Over Height 741mm 766mm 789mm 809mm 834mm 860mm
Head-Tube Length 100mm 120mm 140mm 160mm 190mm 210mm
Handle-Bar Width 400mm 420mm 420mm 420mm 440mm 440mm
Stem Length 75mm 90mm 100mm 100mm 110mm 110mm
Crank Length 170mm 170mm 172.5mm 172.5mm 175mm 175mm
Seat-Post Length 300mm 300mm 300mm 350mm 350mm 350mm
Reach 385mm 385mm 386mm 395mm 401mm 407mm
Stack 506mm 528mm 544mm 566mm 593mm 614mm
 
  • FACT IS CARBON FRAME

    Hoogwaardig carbon aeroframe waarvoor we onze meest geavanceerde carbontechnologie gebruiken. Alle buizen en buiseinden zijn geoptimaliseerd in functie van een maximale stijfheid en een minimaal gewicht, waarbij het aerodynamische voordeel behouden blijft. De balhoofdbuis is bijvoorbeeld bij de vorkkroon extra breed, in het midden smal en loopt dan taps naar een gevleugelde vorm toe, wat gewicht spaart en de aerodynamica ten goede komt. Om de zwaarst belaste delen van de hoofddriehoek van het frame extra te verstevigen voegen we op strategisch gekozen plaatsen extra lagen high modulus carbon toe.

  • GEPATENTEERDE, GEBOGEN AIRFOIL X-SECTION SEATSTAYS

    Gebogen asymmetrische staande achtervork van FACT carbon. Om de aerodynamische prestaties van de staande achtervork bij zijwind te verbeteren zonder dat de stijfheid of de aerodynamische prestaties bij frontale wind daaronder lijden. De poten van de staande achtervork hebben de vorm van vliegtuigvleugels en zijn asymmetrisch, met een vlak buitenoppervlak en een glad, rond binnenoppervlak om de zijwind af te zwakken vooraleer hij het wiel raakt. Aangezien fietsers veel met zijwind te maken hebben (gemiddeld ongeveer 15% van de tijd), hebben we de staande achtervork licht gewelfd. Daardoor komt de wind direct op de eerste rechte welving van de buis terecht waarna de wind op een vloeiende manier wordt weggeleid.

  • TAPS TOELOPENDE BALHOOFDBUIS/ VORKPIJP

    Doordacht ontworpen balhoofdbuis/vorkpijp die bovenaan 1-1/8” en onderaan 1-3/8” meet. Met een geïntegreerde aero spacer. Vergroot de sterkte en de stijfheid voor een betere stuurprecisie terwijl de luchtstroom van de balhoofdbuis naar de bovenbuis optimaal is. De wijdere basis creëert een natuurlijkere en stijvere verbinding tussen frame en vork. De vloeiende vormen komen de sterkte en stijfheid van de balhoofdpartij ten goede omdat carbon op zijn best is in vloeiende creaties. De afdekkap van het bovenste balhoofdlager gaat naadloos over in de bovenbuis en draait aerodynamisch mee met de vorkpijp bij het sturen.

  • FACT CARBON 3:1 AIRFOIL VORK

    UCI-goedgekeurde aero carbon vork van de vierde generatie met 3:1 buisverhoudingen en recht profiel. Om de stijfheid ten opzichte van traditioneel gevormde aero vorken te vergroten en toch licht te blijven. Koppelt de rij- en stuureigenschappen van een gewone racevork aan grote aerodynamische voordelen. Onze 3:1 X-Section vorkpoten liggen met een smal vlak in de wind en lopen in functie van een maximale laterale stijfheid recht naar beneden van vorkkroon tot uitvaleinden. In de poten en de uitvaleinden gebruiken we een extreem lichte carbon layup, in de uitvalpadden lijmen we stalen verstevigingsstrips om de duurzaamheid van de vork te waarborgen als er vaak een wiel in en/of uit de vork wordt gehaald.HOE Onze 3:1 X-Section vorkpoten liggen met een smal vlak in de wind en lopen recht naar beneden van kroon tot uitvaleinden, voor een optimale laterale stijfheid. Een extreem lichte carbon layup wordt gebruikt in de poten en in de uitvaleinden. In de uitvalpadden worden stalen verstevigings strips gelijmd om de duurzaamheid van de vork te waarborgen als er vaak een wiel in en/of uit de vork wordt gehaald.

  • INTERNE KABELGELEIDING

    Compleet interne rem- en versnellingskabelgeleiding op alle frames. Compatibel met alle mechanische en elektronische componenten. Behoudt de nette lijnen van het frame voor de best mogelijke aerodynamische prestaties terwijl vuil en water geen kans krijgen om de rem- en schakelprestaties aan te tasten. De kabels lopen vanaf het stuur door het frame en komen naar buiten via de bovenbuis, het bottom bracket en de liggende achtervork.

Blijf op de hoogte van onze promoties