2019 S-WORKS VENGE FRAMESET

  • Het Rider-First Engineered™, FACT 11r frame zorgt er niet alleen voor dat de Venge de meest aerodynamische racefiets is die we ooit hebben gemaakt, maar is ook lichtgewicht en extreem stijf op de juiste plaatsen. Elke vorm is gebaseerd op talloze testuren in onze Win Tunnel, CFD, 3D-geprinte prototypes en feedback van rijders. Tel alles bij elkaar op, en je hebt de snelste racefiets die we ooit hebben gemaakt.
  • De S-Works FACT 11r carbon voorvork is ontworpen om aerodynamische weerstand te minimaliseren en tegelijkertijd ongekende stijfheid en precieze stuureigenschappen te garanderen.
  • De legendarische CeramicSpeed trapas-lagers zorgen ervoor dat er geen kostbare watts verloren gaan.

Belangrijkste eigenschappen

  • We zijn niet tevreden met een tweede plaats. Waarom denk je dat we onze eigen Win Tunnel hebben en de woorden "Aero is everything" bijna heilig zijn voor ons? We leven en ademen aero, omdat we weten dat aerodynamische optimalisatie de beste manier is om jou sneller te maken. En deze filosofie is nog nooit zo belangrijk geweest als met de nieuwe Venge. Met acht seconden snelheidswinst ten opzichte van de ViAS, is het niet alleen de meest aerodynamische fiets, maar ook 460 gram lichter. Dit is de nieuwe vorm van snelheid.
  • Verrassend genoeg begon onze zoektocht naar de perfecte buisvormen niet in de Win-tunnel. Het begon met een nieuwe technologie, de FreeFoil Shape Library. Onze ingenieurs schreven een optimalisatie-algoritme en maakten gebruik van een supercomputer (ja, we gebruikten een echte supercomputer) om nieuwe aerodynamische vormen te maken met verschillende gewichten, oppervlaktegebieden en structurele doelen. Gewapend met deze database van vormen, allemaal met verschillende eigenschappen, hebben we ze op verschillende manieren kunnen combineren om uiteindelijk de snelste setup in de Win Tunnel te bepalen.
  • Vergeleken met de snelste aerodynamische racefiets tot nu toe (de Venge ViAS), is de nieuwe Venge acht seconden sneller over 40 km. Het houdt echter niet op in de windtunnel: Ook in de praktijk, bij alle verschillende windomstandigheden, is de nieuwe Venge sneller.
<div class="narrowleftcol"> <div class="module_geometry"> <table style="width: 100%;"> <tbody> <tr class="even first"> <td>Maat</td> <th>46.0</th><th>49.0</th><th>52.0</th><th>54.0</th><th>56.0</th><th>58.0</th><th>61.0</th></tr> <tr> <td>Stack</td> <td>489mm</td> <td>504mm</td> <td>526mm</td> <td>543mm</td> <td>564mm</td> <td>591mm</td> <td>612mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Reach</td> <td>377mm</td> <td>385mm</td> <td>385mm</td> <td>386mm</td> <td>395mm</td> <td>401mm</td> <td>407mm</td> </tr> <tr> <td>Head-Tube Length</td> <td>100mm</td> <td>100mm</td> <td>120mm</td> <td>140mm</td> <td>160mm</td> <td>190mm</td> <td>210mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Head-Tube Angle</td> <td>70&deg;</td> <td>72.25&deg;</td> <td>73&deg;</td> <td>73&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>74&deg;</td> </tr> <tr> <td>B-B Height</td> <td>267mm</td> <td>270mm</td> <td>270mm</td> <td>272.5mm</td> <td>272.5mm</td> <td>274mm</td> <td>274mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>B-B Drop</td> <td>73mm</td> <td>72mm</td> <td>72mm</td> <td>69mm</td> <td>69mm</td> <td>68mm</td> <td>68mm</td> </tr> <tr> <td>Trail</td> <td>77mm</td> <td>62mm</td> <td>57mm</td> <td>57mm</td> <td>56mm</td> <td>56mm</td> <td>53mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Fork Length (full)</td> <td>368mm</td> <td>368mm</td> <td>368mm</td> <td>368mm</td> <td>368mm</td> <td>368mm</td> <td>368mm</td> </tr> <tr> <td>Fork Rake/Offset</td> <td>44mm</td> <td>45mm</td> <td>45mm</td> <td>45mm</td> <td>43mm</td> <td>43mm</td> <td>43mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Front-Center</td> <td>583mm</td> <td>575mm</td> <td>575mm</td> <td>582mm</td> <td>591mm</td> <td>605mm</td> <td>612mm</td> </tr> <tr> <td>Chain-Stay Length</td> <td>405mm</td> <td>405mm</td> <td>405mm</td> <td>405mm</td> <td>405mm</td> <td>407mm</td> <td>410mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Wheelbase</td> <td>977mm</td> <td>969mm</td> <td>970mm</td> <td>977mm</td> <td>986mm</td> <td>1002mm</td> <td>1012mm</td> </tr> <tr> <td>Top-Tube Length (horizontal)</td> <td>511mm</td> <td>515mm</td> <td>536mm</td> <td>547mm</td> <td>565mm</td> <td>582mm</td> <td>600mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Bike Stand-Over Height</td> <td>692mm</td> <td>741mm</td> <td>766mm</td> <td>789mm</td> <td>809mm</td> <td>834mm</td> <td>860mm</td> </tr> <tr> <td>Seat-Tube Length</td> <td>425mm</td> <td>467mm</td> <td>487mm</td> <td>507mm</td> <td>527mm</td> <td>547mm</td> <td>577mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Seat-Tube Angle</td> <td>75&deg;</td> <td>75.5&deg;</td> <td>74&deg;</td> <td>73.5&deg;</td> <td>73.25&deg;</td> <td>73&deg;</td> <td>72.5&deg;</td> </tr> <tr> <td>Handlebar Width</td> <td>400mm</td> <td>400mm</td> <td>420mm</td> <td>420mm</td> <td>420mm</td> <td>440mm</td> <td>440mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Stem Length</td> <td>75mm</td> <td>85mm</td> <td>85mm</td> <td>95mm</td> <td>95mm</td> <td>105mm</td> <td>105mm</td> </tr> <tr> <td>Crank Length</td> <td>167.5mm</td> <td>170mm</td> <td>170mm</td> <td>172.5mm</td> <td>172.5mm</td> <td>175mm</td> <td>175mm</td> </tr> <tr class="even"> <td>Seatpost Length</td> <td>330mm</td> <td>330mm</td> <td>330mm</td> <td>380mm</td> <td>380mm</td> <td>380mm</td> <td>380mm</td> </tr> </tbody> </table> </div> </div> <div>&nbsp;</div>

Blijf op de hoogte van onze promoties