Specialized S-Works Venge ViAS

‹ Toon alle items

Er was al heel veel gespeculeer maar nu is het officieel. Specialized pakt uit met een aerodynamicaoffensief: de nieuwe S-Works Venge ViAS . Een totaalpakket van fiets, helm, snelpak en schoenen en banden zou 5 minuten sneller zijn ten opzichte van een standaard set-up over een afstand van 40 km. Specialized wil de komende weken en maanden fors uitpakken met de nieuwe Venge ViAS en een reeks verwante producten, stuk voor stuk getest in hun eigen windtunnel in Morgan Hill.

Even een oplijsting van de nieuwe producten en de bijhorende tijdswinst over 40 km (ten opzichte van een klassieke set-up van racefiets zoals de S-Works Tarmac en kledijaccessoires): 


S-Works Venge ViAS120 seconden
S-Works Evade helm46 seconden
S-Works 6 Shoes35 seconden (de nieuwe generatie S-Works Road Shoes, ook in een veterversie met aeroflap verkrijgbaar)
S-Works Evade GC Skinsuit96 seconden
Roval CLX 64 wielen en S-Works Turbo banden44 seconden

Elke buisvorm, stroomlijn en ontwerpkeuze is geboren in onze Win Tunnel en is erop gericht om de Venge nog sneller te maken.

Uitvoerig onderzoek in de Win Tunnel heeft er voor gezorgd dat de S-Works Venge ViAS over 40 kilometer 120 seconden sneller is dan een Tarmac SL4.

Het Rider-First Engineered™ frame en voorvork garanderen consistente prestaties, ongeacht de framemaat.

De zijdelingse stijfheid van de voorvork is met 30% verbeterd, zodat de fiets zich scherper en preciezer laat sturen.

De CLX 64 is ons snelste wiel-/bandsysteem ooit ontwikkeld. De wielset is ontworpen in onze Win Tunnel en is optimaal afgestemd op de snelste banden ter wereld, de S-Works Turbo.

Onze eigen geïntegreerde remmen zorgen voor de perfecte mix tussen aerodynamica en remkracht. De remmen veroorzaken geen extra luchtweerstand en bieden de best mogelijke remkracht en modulatie.

 De voorrem is direct in de stroomlijn van de voorvork geplaatst, terwijl de achterrem door de zadelbuis en bidon uit de wind wordt gehouden.

 

Aerodynamische prestaties gaan niet ten koste van fit. Om een optimaal aerodynamisch profiel te bereiken, is de Aerofly ViAS cockpit voorzien van een -17 graden stuurpen. Deze agressieve positie wordt uitgebalanceerd door het Aerofly stuur, dat met 25 mm omhoog loopt. We hebben onze eigen balhoofdlagers en spacers ontwikkeld om de rem- en schakelkabels intern weg te werken, waardoor de bekabeling nergens wordt blootgesteld aan de wind.

Bekijk alles over de nieuwe Specialized Venge ViAS in dit 5 minuten durende filmpje: https://youtu.be/hDtmE5XnUOc of op onze product pagina:  http://www.shiftinggears.be/fietsen/race/2016-venge/

 

Foto's

Blijf op de hoogte van onze promoties