2018 S-WORKS ROUBAIX FRAMESET

We've been saying it for years—smoother is faster. But with the all-new S-Works Roubaix Frameset, this philosophy is taken to new, remarkable heights. The frame is the lightest that we've ever made, and it's been constructed from our top-end FACT 11r carbon fiber. Its stiffness levels are also off the charts, and compared to the SL4 iteration of yesteryear, you'll experience a whole new, faster, and more efficient geometry. Through some engineering sorcery, however, we've managed to keep the same fit, feel, and position that we've all come to love from the SL4. Of course, you're probably thinking, "get on to the suspension thing up front." We call it Future Shock, and essentially, it's a piston in the head tube with 20mm of travel. We developed this technology in partnership with McLaren Applied Technologies, and the result of this are a host of drastic performance improvements, namely in the vertical compliance department. Without giving a physics lecture, we found that focusing on vertical compliance, instead of fork splay, meant that we could improve smoothness, speed, and comfort in one fell swoop. And of all the bikes that we've tested with our Rolling Efficiency Model, the new Roubaix outperforms anything on the market.

Belangrijkste eigenschappen

  • Featuring our Rider-First Engineered™ design that ensures every frame size has the same legendary responsiveness and smooth ride quality that you'd expect from a Roubaix. The S-Works FACT 11r frameset is our highest quality carbon frame, offering the ideal blend of light overall weight and targeted stiffness, while the all-new Future Shock "suspension" system at the cockpit delivers a revolutionary degree of comfort and control.
  • An S-Works Roubaix Disc fork is built from our top-end FACT 11r carbon fiber for supreme stiffness, strength, and reactivity, while a thru-axle design only stands to bolster all of the above.
  • FACT carbon CG-R seatpost has integrated elastomer inserts that help dissipate road chatter and vibration, without sacrificing responsiveness or power transfer.
Maat 495254565861
Seat-Tube Length, B-B Center to Top 445mm 475mm 495mm 515mm 540mm 565mm
Top-Tube Length, Horizontal 518mm 537mm 548mm 565mm 582mm 600mm
B-B Drop 73mm 73mm 71.5mm 71.5mm 70mm 70mm
Chain-Stay Length 412mm 412mm 415mm 415mm 418mm 420mm
Seat-Tube Angle 75.5° 74° 73.5° 73.25° 73° 72.5°
Head-Tube Angle 72° 72° 72° 72.5° 72.5° 73°
Fork Rake 49mm 49mm 49mm 49mm 49mm 49mm
Trail 59mm 59mm 59mm 56mm 56mm 53mm
Front-Center 582mm 588mm 595mm 606mm 621mm 628mm
Wheelbase 983mm 989mm 1000mm 1010mm 1029mm 1038mm
Stand-Over Height 730mm 756mm 776mm 798mm 829mm 851mm
Head-Tube Length 125mm 145mm 165mm 190mm 225mm 245mm
Handle-Bar Width 400mm 420mm 420mm 420mm 440mm 440mm
Stem Length 75mm 90mm 100mm 100mm 110mm 110mm
Crank Length 170mm 170mm 172.5mm 172.5mm 175mm 175mm
Seat-Post Length 300mm 300mm 350mm 350mm 350mm 350mm
Reach 378mm 379mm 380mm 387mm 392mm 398mm
Stack 527mm 546mm 563mm 589mm 621mm 642mm
 
  • SPECIFIEK FRAME PER FRAMEMAAT

    Om er zeker van te zijn dat elke fietser hetzelfde comfort en dezelfde snelheid ervaart op een S-Works Roubaix, ontwikkelen we elke framemaat afzonderlijk. Per framemaat gebruiken we precies bepaalde buisdiameters, de geometrie is maatspecifiek en ook de carbon lay-up is anders. Opdat Klein Duimpje en De Reus exact dezelfde rijsensaties zouden krijgen aan het stuur van een Roubaix.

  • TAPS TOELOPENDE BALHOOFDBUIS

    Doordachte vormgeving van de verbinding van bovenbuis met balhoofdbuis enerzijds en van balhoofdbuis met onderbuis anderzijds. Verbetert de torsiestijfheid door de creatie van een directere verbinding van het frame met de voorvork, zonder dat het comfort daaronder lijdt. Door de buisverbindingen heel precies te vormen zorgen we voor een zijdelings stijver frame zonder dat dit ten koste gaat van de verticale souplesse. Door de boven- en onderbuis aan te voorkant groter te maken voorkomen we vlakke stukken achter de balhoofdbuis en creëren we een stijver geheel.

  • MAAT-SPECIFIEKE ONTWIKKELING: VORK

    Comfortabelere en lichtere vork met maat-specifieke kroonstuk maten: (1-1/8”, 1-1/4” en 1-3/8”). Creëert een meer gebalanceerde en stabielere rit voor de rijders van verschillende maten. Betere lay-up en maat specifieke onderste lagers beteken dat de vork 20% comfortabeler is en 30 gram lichter.

  • ZERTZ

    Viscoelastische dempers geïntegreerd in de staande achtervork en voorvork van de Roubaix. Absorbeert de trillingen die vanaf de weg komen waardoor de rijder minder snel moe wordt en van meer comfort kan genieten.Trillingen komen vanaf de weg en zoeken zich via de wielen, het frame en de vork een weg naar het lichaam van de rijder. Door in de vorkpoten - zowel voor als achter - een demper te plaatsen elimineren we de trillingen nog voor ze de rijder bereiken.

Blijf op de hoogte van onze promoties