2018 S-WORKS ROUBAIX DURA-ACE DI2

  • Dankzij ons Rider-First Engineered™ ontwerp beschikt elke framemaat over dezelfde ongeëvenaarde rijprestaties die je van een Roubaix mag verwachten. De S-Works FACT 11r frameset biedt de ideale mix tussen lichtgewicht en stijfheid. De nieuwe Future Shock 'vering' aan de voorzijde zorgt voor meer comfort dan je ooit voor mogelijk had gehouden.
  • Voor de beste stuureigenschappen en stijfheidswaarden hebben we de S-Works FACT Disc voorvork opgebouwd aan de hand van onze befaamde FACT carbon vezels.
  • De Roval CLX 32 wielset vormt de perfecte balans tussen aërodynamica, lichtgewicht en duurzaamheid. De CeramicSpeed lagers zorgen ervoor dat de wielen soepel blijven rollen.

Belangrijkste eigenschappen

  • Featuring our Rider-First Engineered™ design that ensures every frame size has the same legendary responsiveness and smooth ride quality that you'd expect from a Roubaix. The S-Works FACT 11r frameset is our highest quality carbon frame, offering the ideal blend of light overall weight and targeted stiffness, while the all-new Future Shock "suspension" system at the cockpit delivers a revolutionary degree of comfort and control.
  • An S-Works Roubaix Disc fork is built from our top-end FACT 11r carbon fiber for supreme stiffness, strength, and reactivity, while a thru-axle design only stands to bolster all of the above.
  • SRAM Red® eTap 11-speed shifters provide a glimpse into the future of shifting, and double as brake levers for the SRAM Red hydraulic disc brakes. They communicate wirelessly with the front and rear derailleurs for a ground-breaking level of performance, while offering new, intuitive shift capabilities.
Maat 495254565861
B-B Drop 77.5mm 77.5mm 76mm 76mm 74.5mm 74.5mm
Chain-Stay Length 413mm 413mm 415mm 415mm 418mm 418mm
Fork Rake 50mm 50mm 44mm 44mm 44mm 44mm
Front-Center 580mm 586mm 584mm 590mm 605mm 612mm
Head-Tube Angle 72° 72.25° 72.75° 73.5° 73.5° 74°
Head-Tube Length 90mm 110mm 125mm 150mm 185mm 205mm
Reach 374mm 376mm 380mm 385mm 390mm 396mm
Seat-Tube Angle 74° 74° 74° 73.5° 73.5° 73.5°
Seat-Tube Length, B-B Center to Top 425mm 462mm 481mm 501mm 522mm 563mm
Stack 534mm 554mm 570mm 597mm 629mm 650mm
Stand-Over Height 715.5mm 743mm 762mm 785mm 813mm 844.3mm
Top-Tube Length, Horizontal 527mm 534.9mm 545mm 561.8mm 576.3mm 588.5mm
Trail 58.5mm 57mm 61mm 55mm 55mm 52mm
Wheelbase 981mm 987mm 987mm 993mm 1011mm 1018mm
  • SPECIFIEK FRAME PER FRAMEMAAT

    Om er zeker van te zijn dat elke fietser hetzelfde comfort en dezelfde snelheid ervaart op een S-Works Roubaix, ontwikkelen we elke framemaat afzonderlijk. Per framemaat gebruiken we precies bepaalde buisdiameters, de geometrie is maatspecifiek en ook de carbon lay-up is anders. Opdat Klein Duimpje en De Reus exact dezelfde rijsensaties zouden krijgen aan het stuur van een Roubaix.

  • TAPS TOELOPENDE BALHOOFDBUIS

    Doordachte vormgeving van de verbinding van bovenbuis met balhoofdbuis enerzijds en van balhoofdbuis met onderbuis anderzijds. Verbetert de torsiestijfheid door de creatie van een directere verbinding van het frame met de voorvork, zonder dat het comfort daaronder lijdt. Door de buisverbindingen heel precies te vormen zorgen we voor een zijdelings stijver frame zonder dat dit ten koste gaat van de verticale souplesse. Door de boven- en onderbuis aan te voorkant groter te maken voorkomen we vlakke stukken achter de balhoofdbuis en creëren we een stijver geheel.

  • MAAT-SPECIFIEKE ONTWIKKELING: VORK

    Comfortabelere en lichtere vork met maat-specifieke kroonstuk maten: (1-1/8”, 1-1/4” en 1-3/8”). Creëert een meer gebalanceerde en stabielere rit voor de rijders van verschillende maten. Betere lay-up en maat specifieke onderste lagers beteken dat de vork 20% comfortabeler is en 30 gram lichter.

  • ZERTZ

    Viscoelastische dempers geïntegreerd in de staande achtervork en voorvork van de Roubaix. Absorbeert de trillingen die vanaf de weg komen waardoor de rijder minder snel moe wordt en van meer comfort kan genieten.Trillingen komen vanaf de weg en zoeken zich via de wielen, het frame en de vork een weg naar het lichaam van de rijder. Door in de vorkpoten - zowel voor als achter - een demper te plaatsen elimineren we de trillingen nog voor ze de rijder bereiken.

Blijf op de hoogte van onze promoties