2018 ROUBAIX EXPERT

  • Dankzij ons Rider-First Engineered™ ontwerp beschikt elke framemaat over dezelfde ongeëvenaarde rijprestaties die je van een Roubaix mag verwachten. De FACT 10r frameset biedt de ideale mix tussen lichtgewicht en stijfheid. De nieuwe Future Shock 'vering' aan de voorzijde zorgt voor meer comfort dan je ooit voor mogelijk had gehouden.
  • Voor de beste stuureigenschappen en stijfheidswaarden hebben we de Roubaix Disc voorvork opgebouwd aan de hand van onze befaamde FACT carbon vezels.
  • De Roval SLX 24 aluminium wielset weegt minder dan 1600 gram en is voorzien van brede, stabiele velgen met een interne velgbreedte van 20 millimeter.

Belangrijkste eigenschappen

  • Sure, we always knew that smoother was faster, but before the Roubaix Expert with our Future Shock technology, we couldn't have imagined just how much faster being smooth actually is.
  • The super-light frame has been constructed from our FACT 10r carbon fiber. Its stiffness levels are also off the charts, and compared to the SL4 iteration of yesteryear, you'll experience a whole new, faster, and more efficient geometry. Through some engineering sorcery, however, we've managed to keep the same fit, feel, and position that we've all come to love from the SL4, and kept it consistent throughout the size-range due to our Rider-First Engineered™ construction.
  • Of course, you're probably thinking, "get on to the suspension thing up front." We call it Future Shock, and essentially, it's a piston in the head tube with 20mm of travel. We developed this technology in partnership with McLaren Applied Technologies, and the result of this are a host of drastic performance improvements, namely in the vertical compliance department. Without giving a physics lecture, we found that focusing on vertical compliance, instead of fork splay, meant that we could improve smoothness, speed, and comfort in one fell swoop. And of all the bikes that we've tested with our Rolling Efficiency Model, the new Roubaix outperforms anything on the market.
  • For this Roubaix, we spec'd Shimano's new mechanical Ultegra 8000 to handle shifting duties, with Ultegra 8020 hydraulic disc brakes to match. We then topped it off with lightweight, alloy Roval SLX 24 disc wheels laced to DT Swiss 350 hubs to keep you rolling smoothly

2018 ROUBAIX EXPERT

Advertised MSRP3.999,00 €

  • Gloss Carbon/Chameleon Purple/Metallic White Silver
BIKE SPECS...
FRAME
Specialized FACT 10r carbon, Endurance Geometry, Rider-First Engineered™, 12x142mm thru-axle, Future Shock suspension, 20mm of travel, flat disc mounts
FORK
Specialized FACT carbon, 12x100mm thru-axle
FRONT WHEEL
Roval SLX 24 Disc, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
REAR WHEEL
Roval SLX 24 Disc, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
INNER TUBES
Standard, Presta valve
FRONT TIRE
Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x28mm
REAR TIRE
Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x28mm
CRANKSET
Shimano Ultegra R8000
CHAINRINGS
50/34T
BOTTOM BRACKET
Shimano Ultegra
SHIFT LEVERS
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
FRONT DERAILLEUR
Shimano Ultegra 8000, braze-on
REAR DERAILLEUR
Shimano Ultegra 8000, long cage, 11-speed
CASSETTE
Shimano 11-speed Ultegra 8000, 11-32t
CHAIN
Shimano Ultegra, 11-speed
FRONT BRAKE
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
REAR BRAKE
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
HANDLEBARS
Specialized Expert Hover, alloy, 75x125mm
TAPE
S-Wrap w/ Sticky gel
STEM
Specialized Pro SL, alloy, 4-bolt
SADDLE
Body Geometry Phenom Expert, Adaptive Edge design, hollow titanium rails, carbon fiber base, 143mm
SEATPOST
Specialized CG-R, FACT carbon, single-bolt, 27.2mm
Size 495254565861
BB Drop 77.5mm 77.5mm 76mm 76mm 74.5mm 74.5mm
Chainstay Length 413mm 413mm 415mm 415mm 418mm 418mm
Fork Rake 50mm 50mm 44mm 44mm 44mm 44mm
Front Center 580mm 586mm 584mm 590mm 605mm 612mm
Head Tube Angle 72° 72.25° 72.75° 73.5° 73.5° 74°
Head Tube Length 90mm 110mm 125mm 150mm 185mm 205mm
Reach 369mm 371mm 375mm 381mm 386mm 392mm
Seat Tube Angle 74° 74° 74° 73.5° 73.5° 73.5°
Seat Tube Length, BB Center to Top 425mm 462mm 481mm 501mm 522mm 563mm
Stack 549mm 569mm 585mm 611mm 644mm 665mm
Standover Height 715.5mm 743mm 762mm 785mm 813mm 844.3mm
Top Tube Length, Horizontal 527mm 534.9mm 545mm 561.8mm 576.3mm 588.5mm
Trail 58.5mm 57mm 61mm 55mm 55mm 52mm
Wheelbase 981mm 987mm 987mm 993mm 1011mm 1018mm
  • SPECIFIEK FRAME PER FRAMEMAAT

    Om er zeker van te zijn dat elke fietser hetzelfde comfort en dezelfde snelheid ervaart op een S-Works Roubaix, ontwikkelen we elke framemaat afzonderlijk. Per framemaat gebruiken we precies bepaalde buisdiameters, de geometrie is maatspecifiek en ook de carbon lay-up is anders. Opdat Klein Duimpje en De Reus exact dezelfde rijsensaties zouden krijgen aan het stuur van een Roubaix.

  • TAPS TOELOPENDE BALHOOFDBUIS

    Doordachte vormgeving van de verbinding van bovenbuis met balhoofdbuis enerzijds en van balhoofdbuis met onderbuis anderzijds. Verbetert de torsiestijfheid door de creatie van een directere verbinding van het frame met de voorvork, zonder dat het comfort daaronder lijdt. Door de buisverbindingen heel precies te vormen zorgen we voor een zijdelings stijver frame zonder dat dit ten koste gaat van de verticale souplesse. Door de boven- en onderbuis aan te voorkant groter te maken voorkomen we vlakke stukken achter de balhoofdbuis en creëren we een stijver geheel.

  • MAAT-SPECIFIEKE ONTWIKKELING: VORK

    Comfortabelere en lichtere vork met maat-specifieke kroonstuk maten: (1-1/8”, 1-1/4” en 1-3/8”). Creëert een meer gebalanceerde en stabielere rit voor de rijders van verschillende maten. Betere lay-up en maat specifieke onderste lagers beteken dat de vork 20% comfortabeler is en 30 gram lichter.

  • ZERTZ

    Viscoelastische dempers geïntegreerd in de staande achtervork en voorvork van de Roubaix. Absorbeert de trillingen die vanaf de weg komen waardoor de rijder minder snel moe wordt en van meer comfort kan genieten.Trillingen komen vanaf de weg en zoeken zich via de wielen, het frame en de vork een weg naar het lichaam van de rijder. Door in de vorkpoten - zowel voor als achter - een demper te plaatsen elimineren we de trillingen nog voor ze de rijder bereiken.

Blijf op de hoogte van onze promoties