2018 ROUBAIX COMP

Hoe soepeler je over de weg rolt, des te sneller je bent. En of je nu over de kasseien van Noord-Frankrijk rijdt of gewoon over die ene slechte weg bij jou in de buurt, de nieuwe Roubaix Comp zal je rit voorgoed veranderen. Het frame, opgebouwd aan de hand van onze FACT 10r carbonvezels, is het allerlichtste frame dat we ooit hebben gemaakt. De ongekende stijfheidswaarden en de nieuwe, snellere en efficiëntere geometrie zorgen voor ongeëvenaarde rijeigenschappen, maar dankzij slim ontwerpwerk hebben we de pasvorm en zitpositie van onze befaamde SL4 kunnen bewaren. We horen je al denken: "Maar hoe zit het nou met die vering?" We noemen het Future Shock, een zuiger in de balhoofdbuis met 20 mm veerweg. We hebben deze technologie samen met McLaren Applied Technologies ontwikkeld, en het stelt ons in staat om meer verticale flexibiliteit dan ooit te creëren. We zullen je de natuurkundeles besparen, maar we hebben ontdekt dat we door te focussen op verticale flexibiliteit meer snelheid en comfort kunnen bieden dan ooit. Van alle fietsen die we aan de hand van ons Rolling Efficiency Model hebben getest, scoort de nieuwe Roubaix beter dan alle andere fietsen op de markt. We hebben deze uitvoering afgemonteerd met hydraulische schijfremmen, stevige DT R460 Disc wielen en een betrouwbare Ultegra/105 11-speed aandrijflijn.

Belangrijkste eigenschappen

  • Dankzij ons Rider-First Engineered™ ontwerp beschikt elke framemaat over dezelfde ongeëvenaarde rijprestaties die je van een Roubaix mag verwachten. De FACT 10r frameset biedt de ideale mix tussen lichtgewicht en stijfheid. De nieuwe Future Shock 'vering' aan de voorzijde zorgt voor meer comfort dan je ooit voor mogelijk had gehouden.
  • Voor de beste stuureigenschappen en stijfheidswaarden hebben we de Roubaix Disc voorvork opgebouwd aan de hand van onze allerbeste FACT 11r carbon vezels.
  • Het Praxis Zayante 50/34T crankstel is perfect voor steile beklimmingen en hobbelige wegen.
FRAME
Specialized FACT 10r carbon, Endurance Geometry, Rider-First Engineered™, 12x142mm thru-axle, Future Shock suspension, 20mm of travel, flat disc mounts
FORK
Specialized FACT carbon, 12x100mm thru-axle
FRONT WHEEL
Roval SLX 24 Disc, sealed cartridge hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
REAR WHEEL
Roval SLX 24 Disc, sealed cartridge hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h
INNER TUBES
Standard, Presta valve
FRONT TIRE
Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x28mm
REAR TIRE
Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x28mm
CRANKSET
Praxis Zayante, 6061 alloy chainrings, alloy bolts
CHAINRINGS
50/34T
BOTTOM BRACKET
Included w/ crankset
SHIFT LEVERS
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
FRONT DERAILLEUR
Shimano Ultegra 8000, braze-on
REAR DERAILLEUR
Shimano Ultegra 8000, long cage, 11-speed
CASSETTE
Shimano 105, 11-speed, 11-32t
CHAIN
KMC X11EL, 11-speed w/ Missing Link™
FRONT BRAKE
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
REAR BRAKE
Shimano Ultegra 8020, hydraulic disc
HANDLEBARS
Specialized Comp Hover Bar, 6061 alloy, 70x125mm w/ Di2 hole
TAPE
S-Wrap w/ Sticky gel
STEM
Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
SADDLE
Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, Hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEATPOST
Specialized CG-R, FACT carbon, single-bolt, 27.2mm
Maat 495254565861
Seat-Tube Length, B-B Center to Top 445mm 475mm 495mm 515mm 540mm 565mm
Top-Tube Length, Horizontal 518mm 537mm 548mm 565mm 582mm 600mm
B-B Drop 73mm 73mm 71.5mm 71.5mm 70mm 70mm
Chain-Stay Length 412mm 412mm 415mm 415mm 418mm 420mm
Seat-Tube Angle 75.5° 74° 73.5° 73.25° 73° 72.5°
Head-Tube Angle 72° 72° 72° 72.5° 72.5° 73°
Fork Rake 49mm 49mm 49mm 49mm 49mm 49mm
Trail 59mm 59mm 59mm 56mm 56mm 53mm
Front-Center 582mm 588mm 595mm 606mm 621mm 628mm
Wheelbase 983mm 989mm 1000mm 1010mm 1029mm 1038mm
Stand-Over Height 730mm 756mm 776mm 798mm 829mm 851mm
Head-Tube Length 125mm 145mm 165mm 190mm 225mm 245mm
Handle-Bar Width 400mm 420mm 420mm 420mm 440mm 440mm
Stem Length 75mm 90mm 100mm 100mm 110mm 110mm
Crank Length 170mm 170mm 172.5mm 172.5mm 175mm 175mm
Seat-Post Length 300mm 300mm 350mm 350mm 350mm 350mm
Reach 378mm 379mm 380mm 387mm 392mm 398mm
Stack 527mm 546mm 563mm 589mm 621mm 642mm
  • SPECIFIEK FRAME PER FRAMEMAAT

    Om er zeker van te zijn dat elke fietser hetzelfde comfort en dezelfde snelheid ervaart op een S-Works Roubaix, ontwikkelen we elke framemaat afzonderlijk. Per framemaat gebruiken we precies bepaalde buisdiameters, de geometrie is maatspecifiek en ook de carbon lay-up is anders. Opdat Klein Duimpje en De Reus exact dezelfde rijsensaties zouden krijgen aan het stuur van een Roubaix.

  • TAPS TOELOPENDE BALHOOFDBUIS

    Doordachte vormgeving van de verbinding van bovenbuis met balhoofdbuis enerzijds en van balhoofdbuis met onderbuis anderzijds. Verbetert de torsiestijfheid door de creatie van een directere verbinding van het frame met de voorvork, zonder dat het comfort daaronder lijdt. Door de buisverbindingen heel precies te vormen zorgen we voor een zijdelings stijver frame zonder dat dit ten koste gaat van de verticale souplesse. Door de boven- en onderbuis aan te voorkant groter te maken voorkomen we vlakke stukken achter de balhoofdbuis en creëren we een stijver geheel.

  • MAAT-SPECIFIEKE ONTWIKKELING: VORK

    Comfortabelere en lichtere vork met maat-specifieke kroonstuk maten: (1-1/8”, 1-1/4” en 1-3/8”). Creëert een meer gebalanceerde en stabielere rit voor de rijders van verschillende maten. Betere lay-up en maat specifieke onderste lagers beteken dat de vork 20% comfortabeler is en 30 gram lichter.

  • ZERTZ

    Viscoelastische dempers geïntegreerd in de staande achtervork en voorvork van de Roubaix. Absorbeert de trillingen die vanaf de weg komen waardoor de rijder minder snel moe wordt en van meer comfort kan genieten.Trillingen komen vanaf de weg en zoeken zich via de wielen, het frame en de vork een weg naar het lichaam van de rijder. Door in de vorkpoten - zowel voor als achter - een demper te plaatsen elimineren we de trillingen nog voor ze de rijder bereiken.

Blijf op de hoogte van onze promoties